fb Heroes: Dlaczego twórcy niewiele ukazali z uniwersum Heroes?

Strona wykorzystuje ciasteczka by świadczyć usługi na najwyższym poziomie Polityka prywatności

Rozumiem
image

Heroes: Dlaczego twórcy niewiele ukazali z uniwersum Heroes?

14 sierpnia 2021
Pobierz w formacie PDF

Często w artykułach wspominam, że 3DO i zakupione przez nich studio New World Computing niewiele ukazywało tajemnic z uniwersum Might ad Magic oraz Heroes of Might and Magic. Występuje wiele luk fabularnych, które należałoby dopowiedzieć. W tym artykule nie będę ich wszystkich wskazywał, bo próbuję to robić co tydzień udostępniając wam nowy wpis na stronę. Teraz chciałbym się skupić na powodach takiego podejścia. Chcecie poznać moje przemyślenia? Jeśli tak, to zapraszam do dalszej części.

Zaznaczam, że tym razem skupiam się na swoich przemyśleniach, które nie są poparte żadnymi faktami, a jedynie zachętą do dyskusji.

Dlaczego twórcy Heroes nie odsłaniali tajemnic uniwersum?

Wydaje mi się, że na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Może zacznę od tego, które okresy najlepiej są opisane. Najwięcej o świecie Might and Magic wiemy z lat 1110 do 1175 p. C. (po Ciszy). To właśnie w tym okresie wydarzyła się pierwsza wojna o sukcesje na Enroth, później kolejna wojna o władzę, aż przechodzimy na Antagarich, gdzie dzieje się akcja Heroes of Might and Magic III. Poprzez rozbudowane kampanie i mnóstwo dodatków mamy szeroki obraz tego, co się działo w tamtych czasach.

A co było wcześniej?

No właśnie i tutaj już większość faktów umyka. Głównie o wszelkich wydarzeniach wiemy, z serii gier Might and Magic od pierwszej do piątej odsłony. Większość informacji, którymi uraczają nas bohaterowie w trakcie naszych przygód to są opowieści o dawnych wydarzeniach, które mają wpływ na teraz. Fabuły gier zostały dobrze skonstruowane, jednak brakuje tutaj szerszych informacji dlaczego doszło do wcześniejszych wydarzeń.

Z jakiego powodu tak zrobili? Tutaj są już tylko moje sugestie, lecz nie wydaje mi się, że szczątkowe informacje, które podawali twórcy, były dziełem przypadku. Tworząc fabułę gry opierali się wyłącznie na wydarzeniach, które miały wpływ na rozgrywkę, jednak potrafili wplątać jakieś niewielkie informacje, które opisywały przeszłe wydarzenia. Moim zdaniem zabieg był celowy, ponieważ twórcy dawali sobie furtkę do rozszerzenia uniwersum o dodatki do tytułowych serii Might and Magic.

Kolejna sugestia? Rozszerzanie uniwersum pozostawili nam fanom

Nie byłby to pierwszy raz, gdzie to właśnie fani odkrywają uniwersum danego świata i poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Sam jestem takim fanem i również próbuję odkrywać wszelkie tajemnice panujące w świecie Might and Magic. Oczywiście łączy się to z tym, że może zostać utracona tożsamość do pierwotnego świata, ale popieram każdą inicjatywę rozwijającą ten świat.

Ciężko opisać szeroki świat w kilkunastu grach

Ta opinia jest najbardziej racjonalna do wcześniejszych. Mamy do czynienia z dość szerokim okresem wydarzeń, które ciężko zmieścić w kilkunastu grach. Musiałoby powstać jeszcze wiele gier z uniwersum, żebyśmy mogli zapełnić braki pojawiające się w nich.

Z tego powodu cieszy mnie, że to fani biorą sprawy w swoje ręce i dokładają cegiełkę do rozszerzania uniwersum, czy to poprzez tworzenie modów do gier, czy rozwijanie niefanowskich dodatków (Wake of God, Horn of the Abyss i inne nieoficjalne części gry).

A co wy sądzicie o lukach fabularnych w tym legendarnym uniwersum? Dajcie znać w komentarzu 😊

 

Jeśli chcecie poznać pozostałe tajemnice ze świata Heroes, to zapraszam na stronę:

https://segeworld.pl/category/category/inne-wpisy/

A tam między innymi:

https://segeworld.pl/heroes-gavin-magnus/
https://segeworld.pl/heroes-tarnum-skad-u-niego-taka-nienawisc/
https://segeworld.pl/heroes-czy-musialo-dojsc-do-rozliczenia/

A jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o uniwersum Might and Magic, to zapraszam na stronę Fandomu:
https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Main_Page

2 1 vote
Article Rating

guest
4 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Michal
Michal
3 miesięcy temu

Luk jest rownie duzo co bledow w grze. Gdybym mial kase to juz dawno napisal bym ksiazke osadzona w swiecie heroes. Tal jak to zrobila Christoe Golden z uniwersum Warcrafta i inni pisarze chociazby z diablo lub Starcraftem. Ale to tylko moje marzenia, ktore w tym zyciu miec miejsca nie beda.

Segeworld
Segeworld
2 miesięcy temu
Reply to  Michal

To prawda 🙂
Jest sporo do uzupełnienia z uniwersum Might and Magic 🙂
Trzeba wierzyć w marzenia i dążyć do ich realizacji 🙂

M3m
M3m
2 miesięcy temu

Jak to dlaczego pozostawili braki? Odpowiedz jest banalna – bo nie mieli żadnego powodu aby te braki zapełniać. Twórcy po prostu stwierdzili, że musiało upłynąć tyle a tyle to tak rozciągnęli linie czasu. Nie musieli by sobie też zostawiać furtek, bo w momencie kiedy chcieli by zrobić kolejna grę wystarczyło by stwierdzić, ze jest to +x lat, po drodze było to i to, plus właśnie takie niedomowienia z którymi nie trzeba nic robić.

4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x