fb Heroes: Dlaczego ukazuję wydarzenia ze świata? - Kamil SegeWorld Sobik

Strona wykorzystuje ciasteczka by świadczyć usługi na najwyższym poziomie Polityka prywatności

Rozumiem
image

Heroes: Dlaczego ukazuję wydarzenia ze świata?

15 maja 2021
Pobierz w formacie PDF

Jeżeli jesteście ze mną od początku istnienia mojego bloga pisarskiego, to wiecie, że świat Might & Magic głęboko leży mi na sercu. Nie tylko polubiłem trzecią odsłonę legendarnej serii Heroes of Might and Magic, ale również zacząłem odkrywać poszczególne elementy świata przedstawionego w grze.

Wejście do Heroes of Might and Magic Armageddon's Blade

Dlaczego?

Jest wiele powodów. Przede wszystkim jest we mnie jakieś głębsze przesłanie, aby odsłaniać fakty ze świata Heroes of Might & Magic, a także Might & Magic. Uważam, że wiele wydarzeń, które występują w grze nie zostało dokładnie opisanych. To znaczy wiemy o ich istnieniu, ale nie znamy całej ich otoczki i właśnie tą otoczkę chciałbym dopowiedzieć.

To dlaczego wybrałem świat Heroes, a nie inny?

Jest wiele uniwersów ze świata gier, które wymagają rozszerzenia, gdyż nie o wszystkich faktach dowiemy się z gry. Mógłbym tutaj wymieniać serie Gothic, Elders Scroll, Mass Effect, Halo, Gears of War, Assasin’s Creed i inne światy z gier. Jednak to jakoś świat popularnych Heroes podszedł do mnie najlepiej. Mocno się zdziwiłem, że pomimo wzrastającej popularności książek na podstawie gier, to o świecie Might and Magic mamy tylko dwie takie oficjalne publikacje autorstwa Garry’ego Gravela, pierwsza z nich nazywa się The Dreamwright, a druga The Shadowsmith. Nie bez powodu podałem angielskie tytuły, ponieważ żadna z nich nie została przetłumaczona na język polski.

I właśnie tutaj wchodzę ja, ktoś, kto chce rozwijać historię uniwersum Might and Magic.

Zabrzmiało to, jakbym był rycerzem na białym koniu, który przybywa na ratunek uniwersum Might and Magic oraz Heroes of Might and Magic. Zdaję sobie sprawę, że seria ta nie potrzebuje pomocy, bo już tyle modów powstało do legendarnej trójki, że ciężko je zliczyć, a już nie wspominając o pozostałych częściach cyklu. Wystarczy wejść na stronę Jaskini Behemota (link poniżej), aby przekonać się, że świat Heroes of Might and Magic ma się dobrze.

Przeszkody, które napotykam w trakcie ukazywania świata.

Jedną z przeszkód jest specyfika gry. Każdy z nas polubił świat Heroes of Might and Magic nie ze względu na kampanię, tylko grywalność i przyjemność z rozgrywki. Oczywiście również i u mnie tak się zaczęła przygoda z Heroes. Mimo, że pierwszy komputer miałem trzy lata później po premierze Odrodzenia Erathii, to jednak jedną z pierwszych gier, którą zainstalowałem była właśnie legendarna trójka. Niewielu z nas zastanawiało się, co działo się przed trójką i po swojej obserwacji dostrzegam, że nawet dzisiaj wielu zauważa, że serie Might and Magic i Heroes of Might and Magic dzieją się w różnych światach. Jeśli się mylę prośba o sprostowanie.

Drugą z przeszkód pokonuję z przyjemnością. Jest nią dostosowanie opowiadań do realiów świata Heroes of Might and Magic. Pamiętam, jak w Buncie Charny opisywałem pierwszą bitwę Erathian z Nekromantami. Co chwila pojawiały się aspekty, które należało doprecyzować, jak np. używanie pola siłowego i nagłe zatrzymanie się rozpędzonej armii, albo czemu smoki nie mogły przelecieć nad zieloną zasłoną i atakować obrońców z powietrza, czy w jaki sposób bełty z kusz trafiały w jednostki nieumarłe takie jak: zjawy, lisze, czy szkielety. Jeszcze tego typu wiele innych rozwiązań potrzebowałem wyjaśnić. Już nie mówiąc o pokazaniu ruchu wojsk, gdy w Heroes mieliśmy pojedynczą postać przemierzającą od pola do pola.

 

I na zakończenie powiem, że poprzez swoje opowiadania chciałbym dopowiedzieć niektóre wydarzenia w świecie Might and Magic, a także przenieść go do formy literackiej. Postaram się rozpocząć udostępnianie kolejnego opowiadania jeszcze w maju. Co sądzicie o literackim ukazaniu świata Heroes? Komentarze są dla Was, a poniżej dodaję ciekawe odnośniki.

 

Jeszcze raz przesyłam link do głównej strony Jaskini Behemota:
http://heroes.net.pl/

Wspomniałem również o swojej autorskiej pozycji Bunt Charny rozgrywanej kilka lat po wydarzeniach z Odrodzenia Erathii:
https://segeworld.pl/rozdzial-i-bunt-charny/

Upadek Steadwick:
https://segeworld.pl/czesc-i-podboj-steadwick/

0 0 votes
Article Rating

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Michal
Michal
2 lat temu

Swietna inicjatywa. Trzymam kciuki!

2
0
Would love your thoughts, please comment.x