Heroes: Początek żywiołów w świecie Might and Magic i planety Enroth
3 października 2021Mniej więcej na początku roku, co każdy poniedziałek udostępniałem Wam historię opisującą początek żywiołów w świecie Might and Magic, co jak się okazało było blisko związane z powstaniem planety Enroth. Na niej dzieje się akcja Might and Magic VI, VII i VIII oraz pierwsze trzy części Heroes of Might and Magic. Chcecie się dowiedzieć, jak powstała planeta, gdzie znajdują się takie kontynenty jak Enroth, Antagarich czy Jadame? Jeśli tak, to zapraszam do dalszej części artykułu.
Powstanie planety jest blisko związane z Żywiołami
Może się to wydawać dziwne, jednak planeta Enroth powstała w wyniku walk występujących między żywiołami. Jak do tego doszło? Trzeba przedstawić krótką historię ich powstania.
Pierwszym żywiołem powstałym na CRONie, była woda, na czele którego stał Acwalandar. Rządził na CRON przez sześćdziesiąt lat, do momentu, aż nie pojawił się żywioł powietrza, któremu przewodził Shalwend. Wywołało to wojnę, która trwała ponad sto lat. Żadna ze stron nie potrafiła zdobyć przewagi, dlatego Acwalandar przyzwał istoty zdolne do niszczenia. Były to istoty reprezentujące żywioł ognia, którym władał Pyrannaste.
Władca żywiołu wody skierował ogień do walki z powietrzem, co spowodowało, że wspólnie zepchnęli żywioł powietrza do głębokiej defensywy. Aczkolwiek żywioł ognia nie chciał być posłuszny żywiołowi wodnemu, co spowodowało, że od tej chwili wojna toczyła się na trzech frontach.
Wszystko zmienił żywioł ziemi
Pojawienie się czwartego przeciwnika spowodowało, że Acwalandar, Pyrannaste oraz Shalwend zakończyli swoją wojnę i skupili się na walce z silniejszym przeciwnikiem. Razem tworzyli potężną siłę, lecz nawet ona nie potrafiła przeciwstawić się żywiołowi ziemi, którego dowódcą był Gralkor. Zniewolił on pozostałe trzy moce i dążył do utworzenia twardej ziemi w świecie CRON, co mu się udało.
Wówczas pojawił się inny przeciwnik
Okazało się, że na twardym lądzie, który Gralkor utworzył, pojawili się ludzie. Początkowo ich nie dostrzegał, jednak, kiedy ich obecność była zauważalna postanowił zmieść ich z powierzchni. Przywódcą ludzi został Kalohn mający w swoich rękach magiczną kulę, dzięki której mógł kontrolować wszystkie cztery żywioły. Mając taką broń udało mu się rozproszyć wszystkie żywioły, w cztery różne strony świata i uwięzić je za pomocą barier magicznych.
Żywioły nie chciały być zamknięte. Acwalandar rozpoczął studiowanie magii, dzięki czemu udało mu się stworzyć wielkiego potwora, który wysysał życie z wielu jego popleczników i miał moc ognia. Tak powstał pierwszy smok w świecie Might and Magic. Wysłał go, żeby zniszczył Kalohna, jednak również i on nie dał rady go pokonać. W trakcie walki Kalohn wytworzył wielki zbiornik wodny w którym utopił bestię.
Z połączenia czterech żywiołów narodziło się Enroth
Czyli świat w którym mamy do czynienia w Might and Magic VI, VII i VIII i Heroes of Might and Magic I, II i III. Aczkolwiek tutaj Starożytni zmusili ich do pokoju na dziesięć tysięcy lat, po którym chcieli się oddzielić, czym jednocześnie doprowadziliby do zniszczenia planety. Gdy okres pokoju zbliżał się do końca Starożytni zesłali Tarnuma, aby ten rozwiązał problem. Nieśmiertelny bohater nie zamierzał czekać na przybycie władców żywiołów i sam udał się do nich, żeby rozprawić się z nimi. Opowiada o tym trzecia część Kronik Heroes: Master of the Elements.
Inspiracją do powstania tego artykułu była strona o Acwalanderze z Fandomu o świecie Heroes:
https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Acwalandar_(Ancient_universe)
Pozostałe artykuły o świecie Heroes znajdziecie na podstronie „Pozostałe wpisy”, a tam między innymi:
https://segeworld.pl/heroes-krewlod-co-wiemy-a-czego-nie-wiemy-o-tej-krainie/
https://segeworld.pl/heroes-zycie-poszczegolnych-krain-przed-wydarzeniami-z-gier/
https://segeworld.pl/heroes-dlaczego-tworcy-niewiele-ukazali-z-uniwersum-heroes/